Historia firmy
Historia firmy jest związana z rozwojem polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Zakład powstał w 1945 roku i początkowo świadczył usługi dla rolnictwa. Z biegiem lat zmieniał profil i rozszerzał działalność. Asortyment produkcji obejmował osprzęt kablowy i elektrotechniczny, oprawy oświetleniowe i sygnałowe, instalacje elektryczne do pojazdów i silników spalinowych, wiązki elektryczne niskiego napięcia, przewody akumulatorowe i zapłonowe, a także projektowanie i wykonawstwo narzędzi: form wtryskowych do tworzyw sztucznych, tłoczników, wykrojników i krępowników, zaginaków itp.
W 1988 roku ZEM uruchomił produkcję lamp do samochodu Polonez, którą rozwijał, oferując kompletne oświetlenie do modernizowanych nadwozi Caro, Atu, Caro Plus, Atu Plus i Truck.
W 1997 roku utworzono Sungsan-ZEM, spółkę joint venture z zagranicznym partnerem, firmą Sung San Co., Ltd. z Korei i na bazie dotychczasowych doświadczeń i potencjału produkcyjnego rozpoczęto produkcję lamp do Lanosa, Lublina III i Matiza.
- 1945 – Powstaje ZEM, jako Zakład Remontowy Maszyn i Urządzeń Rolniczych
- 1962 – Rozpoczęcie produkcji komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego
- 1965 – Produkcja narzędzi: form wtryskowych do tworzyw sztucznych, tłoczników, wykrojników i krępowników, zaginaków itp.
- 1968 – Rozpoczęcie produkcji przewodów akumulatorowych i wiązek zapłonowych
- 1988 – Uruchomienie produkcji lamp tylnych zespolonych do Poloneza
- 1991 – Produkcja lamp przednich zespolonych do Poloneza
- 1993 – Produkcja kloszy lamp tylnych do Fiata Cinquecento w kooperacji z Magneti-Marelli
- 1995 – Produkcja lamp tylnych zespolonych i lamp stopu do Poloneza Atu
- 1996
– Uzyskanie Certyfikatu ISO 9002:1994;
– Powstanie spółki joint venture Daewoo-FSO Motor S.A. - 1997 – Utworzenie Sungsan-ZEM Polska Sp. z o.o.
- 1997 – Rozpoczęcie produkcji oświetlenia do Lanosa
- 1998 – Rozpoczęcie produkcji oświetlenia do Poloneza Truck
- 1999
– Rozpoczęcie produkcji lamp przednich do Lublina III;
– Produkcja kloszy do Skody Octavia w kooperacji z Automotive Lighting;
– Uzyskanie Certyfikatu ISO 9002:1994 w zakresie oświetlenia samochodowego - 2000
– Rozpoczęcie produkcji oświetlenia do Matiza;
– Uzyskanie Certyfikatów Jakości Dostaw FSO – DF100Q - 2001 – Produkcja kloszy i korpusów do Fiata Uno, Punto i VW Passata
- 2002
– Produkcji elementów oświetlenia wnętrz dla Philipsa i eksport do Francji i Niemiec;
– Rozpoczęcie wdrażania filozofii i narzędzi Lean Manufacturing - 2003 – Uzyskanie Certyfikatu ISO 9001:2000
- 2004
– Produkcja wtryskiwanych, lakierowanych i metalizowanych podzespołów do lamp do Toyoty, Forda, Peugeota i Audi;
– Rozpoczęcie eksportu lamp do Lanosa do AvtoZAZ w Zaporożu na Ukrainie - 2006 – Produkcja kloszy i korpusów lamp tylnych do Opla Astry
- 2007
– Uzyskanie Certyfikatu ISO/TS 16949:2002;
– Wdrożenie zintegrowanego oprogramowania SAP - 2009 – Uzyskanie Certyfikatu ISO 14001:2004
- 2010 – Produkcja wtryskiwanych i lakierowanych podzespołów do DELPHI (obecnie BorgWarner).