Historia firmy

Historia firmy jest związana z rozwojem polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Zakład powstał w 1945 roku i początkowo świadczył usługi dla rolnictwa. Z biegiem lat zmieniał profil i rozszerzał działalność. Asortyment produkcji obejmował osprzęt kablowy i elektrotechniczny, oprawy oświetleniowe i sygnałowe, instalacje elektryczne do pojazdów i silników spalinowych, wiązki elektryczne niskiego napięcia, przewody akumulatorowe i zapłonowe, a także projektowanie i wykonawstwo narzędzi: form wtryskowych do tworzyw sztucznych, tłoczników, wykrojników i krępowników, zaginaków itp.

W 1988 roku ZEM uruchomił produkcję lamp do samochodu Polonez, którą rozwijał, oferując kompletne oświetlenie do modernizowanych nadwozi Caro, Atu, Caro Plus, Atu Plus i Truck.

W 1997 roku utworzono Sungsan-ZEM, spółkę joint venture z zagranicznym partnerem, firmą Sung San Co., Ltd. z Korei i na bazie dotychczasowych doświadczeń i potencjału produkcyjnego rozpoczęto produkcję lamp do Lanosa, Lublina III i Matiza.

  • 1945 – Powstaje ZEM, jako Zakład Remontowy Maszyn i Urządzeń Rolniczych
  • 1962 – Rozpoczęcie produkcji komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego
  • 1965 – Produkcja narzędzi: form wtryskowych do tworzyw sztucznych, tłoczników, wykrojników i krępowników, zaginaków itp.
  • 1968 – Rozpoczęcie produkcji przewodów akumulatorowych i wiązek zapłonowych
  • 1988 – Uruchomienie produkcji lamp tylnych zespolonych do Poloneza
  • 1991 – Produkcja lamp przednich zespolonych do Poloneza
  • 1993 – Produkcja kloszy lamp tylnych do Fiata Cinquecento w kooperacji z Magneti-Marelli
  • 1995 – Produkcja lamp tylnych zespolonych i lamp stopu do Poloneza Atu
  • 1996
    – Uzyskanie Certyfikatu ISO 9002:1994;
    – Powstanie spółki joint venture Daewoo-FSO Motor S.A.
  • 1997 – Utworzenie Sungsan-ZEM Polska Sp. z o.o.
  • 1997 – Rozpoczęcie produkcji oświetlenia do Lanosa
  • 1998 – Rozpoczęcie produkcji oświetlenia do Poloneza Truck
  • 1999
    – Rozpoczęcie produkcji lamp przednich do Lublina III;
    – Produkcja kloszy do Skody Octavia w kooperacji z Automotive Lighting;
    – Uzyskanie Certyfikatu ISO 9002:1994 w zakresie oświetlenia samochodowego
  • 2000
    – Rozpoczęcie produkcji oświetlenia do Matiza;
    – Uzyskanie Certyfikatów Jakości Dostaw FSO – DF100Q
  • 2001 – Produkcja kloszy i korpusów do Fiata Uno, Punto i VW Passata
  • 2002
    – Produkcji elementów oświetlenia wnętrz dla Philipsa i eksport do Francji i Niemiec;
    – Rozpoczęcie wdrażania filozofii i narzędzi Lean Manufacturing
  • 2003 – Uzyskanie Certyfikatu ISO 9001:2000
  • 2004
    – Produkcja wtryskiwanych, lakierowanych i metalizowanych podzespołów do lamp do Toyoty, Forda, Peugeota i Audi;
    – Rozpoczęcie eksportu lamp do Lanosa do AvtoZAZ w Zaporożu na Ukrainie
  • 2006 – Produkcja kloszy i korpusów lamp tylnych do Opla Astry
  • 2007
    – Uzyskanie Certyfikatu ISO/TS 16949:2002;
    – Wdrożenie zintegrowanego oprogramowania SAP
  • 2009 – Uzyskanie Certyfikatu ISO 14001:2004
  • 2010 – Produkcja wtryskiwanych i lakierowanych podzespołów do DELPHI (obecnie BorgWarner).

O firmie

Działamy od 1945 r.

Powrót do góry